Search

נתניהו על חיסול סולימאני: טראמפ פעל בנחישות, בעוצמה ובמהירות - ערוץ 7

נתניהו על חיסול סולימאני: טראמפ פעל בנחישות, בעוצמה ובמהירות - ערוץ 7

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים (שישי) לחיסול סולמאני, טרם המראתו מאתונה.

"כפי שלישראל יש את הזכות להגנה עצמית, לארצות הברית יש את אותה הזכות בדיוק. קאסם סולימאני אחראי למותם של אזרחים אמריקנים וחפים מפשע רבים אחרים, והוא ארגן פעולות התקפיות נוספות.

הנשיא טראמפ ראוי לכל ההערכה על שפעל בנחישות, בעוצמה ובמהירות. אנחנו עומדים לחלוטין לצידה של ארצות הברית במאבקה הצודק לביטחון, לשלום ולהגנה עצמית".

נתניהו החליט לשנות את לוח הזמנים בשל חיסולו הלילה בעיראק של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, בידי הכוחות האמריקניים. בעקבות חיסולו של קאסם סולימאני, שר הביטחון נפתלי בנט קיים הערכת מצב בקריה שבתל אביב בהשתתפות הרמטכ״ל אביב כוכבי, ראש המל״ל, ראש המוסד ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

רכבו השרוף של קאסם סולימאני

לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני, הודיעה איראן כי מינתה את סגנו איסמאעיל קאא'ני למפקד החדש של הכוח. קאא'ני שנלחם ונפצע במלחמת איראן-עיראק.

הוא היה סגנו של סולימאני במשך שנים ארוכות, ואף נכלל ברשימת העיצומים של משרד האוצר האמריקני בגין מעורבות בטרור.

בטהרן החלו בצהריים לצעוד לעבר מעונו של חמינאי, שהכריז על שלושה ימי אבל. "כולנו קאסם סולימאני", נכתב על שלטים שנשאו המשתתפים בצעדה בטהרן. רבבות יצאו לרחובות הבירה ומוחים על "הפשעים של אמריקה". בבגדד יצאו מפגינים לרחובות לחגוג את מותו. העיראקים יצאו לכיכר תחריר בבירת עיראק עם דגלים.


Let's block ads! (Why?)



2020-01-03 11:47:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiK2h0dHBzOi8vd3d3Lmlubi5jby5pbC9OZXdzL05ld3MuYXNweC80MjMyMjfSAQA?oc=5
52781752386974

Bagikan Berita Ini

0 Response to "נתניהו על חיסול סולימאני: טראמפ פעל בנחישות, בעוצמה ובמהירות - ערוץ 7"

Post a Comment

Powered by Blogger.