Search

מפקד חה"א של משמרות המהפכה: "הלוואי שהייתי מת והאירוע הזה לא היה קורה" - ישראל היום

מפקד חה"א של משמרות המהפכה: "הלוואי שהייתי מת והאירוע הזה לא היה קורה" - ישראל היום

לאחר ההודעה האיראנית הדרמטית הלילה (בין שישי לשבת) ונטילת האשמה על הפלת המטוס האוקראיני, הגיע שלב התגובות, ההאשמות והתירוצים. נשיא איראן חסן רוחאני צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "הרפובליקה האסלאמית של איראן מביעה צער עמוק על הטעות ההרסנית שנעשתה. המחשבות והתפילות שלנו נתונות לכל המשפחות האבלות".

רגע שיגור המיירט שהפיל את המטוס האוקראיני

המנהיג הרוחני של איראן, עלי חמינאי, כינס את ראשי הצבא מיד לאחר שקיבל באופן רשמי את תוצאות הבדיקה, והודיע כי המידע חייב להתפרסם, וזה למעשה מה שמוביל להודאה המפתיעה ולמסיבת העיתונאים והודעות ההתנצלות שהגיעו לאחר מכן. עוד נודע כי החיילים האחראים לירי יועמדו לדין בפני בית משפט צבאי.
 
מפקד חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה, אמיר עלי חג'יזאדה, כינס מסיבת עיתונאים היום בצהריים, יומיים בלבד לאחר שבאירוע דומה הכחיש בתוקף את מעורבותה של מדינתו באירוע. "הלוואי שהייתי מת ושהאירוע הזה לא היה קורה", פתח את דבריו בדרמטיות. "אנחנו מקריבים את עצמנו למען העם שלנו במשך חיים שלמים ובסוף אנחנו מבזים את עצמנו וצריכים לעמוד מול מצלמה כדי להסביר. אנחנו במשמרות המהפכה לוקחים אחריות על האירוע ומוכנים לקבל וליישם כל החלטה שיקבל הממשל".

עוד בנושא:

"הכוחות שלנו היו בכוננות לקראת עימות עם הכוחות האמריקנים", המשיך מפקד חיל האוויר. "טעות במערכת הנ"מ הובילה לזיהוי המטוס האוקראיני כטיל שיוט ולכן, לאור העובדה שהיינו בכוננות מקסימלית עקב איומי התגובה של ארצות הברית, יירטנו אותו. זו הייתה טעות אדם שגרמה לטרגדיה הזו". 

תיעוד הפגיעה במטוס האוקראיני

"הפקידים ואנשי הממשל שהכחישו עד אתמול את פגיעת הטיל אינם אשמים, הם אמרו מה שידעו, האשמה היא עלינו.  היינו באותה עת מוכנים למלחמה כוללת עם ארה"ב. היה בידנו מידע על טילי שיוט שנורו לעבר איראן. זו הייתה טעות של אדם שגרמה לטרגדיה הזו. לאחראי על סוללת הנ"מ היו עשר שניות לקבל החלטה, בנוסף הייתה גם תקלה ברשתות התקשורת. ארצות הברית נושאת גם היא באחריות חלקית להפלת המטוס מפני שהיא זו שהתחילה את ההסלמה".

באוקראינה ובקנדה דורשים חקירה מקיפה ופיצוי

ההודאה האיראנית עוררה, כצפוי, סערה במדינות המעורבות שנפגעו באירוע. "נכון לעכשיו אנחנו מתמקדים ב'סגירת מעגל' ובהשגת הצדק עבור המשפחות שנהרסו והאנשים האהובים שנפגעו באירוע", אמר ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו. "נמשיך לעבוד יחד עם המדינות השותפות שלנו ברחבי העולם ונבצע תחקיר מקיף על האירוע, אנו מצפים לשיתוף פעולה מלא מהרשויות האיראניות בחקירת המקרה".

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, אמר כי הוא מצפה מהאיראנים לחקירה שקופה ורשמית מצד המשטר, זאת לצד התנצלות ופיצוי בצינורות המקובלים. לדבריו, צוות של עשרות מומחים אוקראינים כבר נמצא במקום ובוחן את הזירה. 

Let's block ads! (Why?)



2020-01-11 11:13:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIzMzY10gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIzMzY10gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "מפקד חה"א של משמרות המהפכה: "הלוואי שהייתי מת והאירוע הזה לא היה קורה" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.