Search

"משמרות המהפכה הביאו חרפה": הפגנות בטהרן לאחר הפלת המטוס האוקראיני - ישראל היום

"משמרות המהפכה הביאו חרפה": הפגנות בטהרן לאחר הפלת המטוס האוקראיני - ישראל היום

מאות איראנים יצאו הערב (שבת) לרחובות טהרן במחאה על הפלת המטוס האוקראיני בעיר בשבוע שעבר, ועל אחריות משמרות המהפכה בהפלת המטוס. "משמרות המהפכה הביאו חרפה על המדינה שלנו", צעקו המפגינים. בנוסף לקריאות נגד משמרות המהפכה, קראו המפגינים קריאות בגנות המנהיג העליון עלי חמינאי.

המפגינים יצאו לרחובות טהרן לאחר שמוקדם יותר ערך מפקד חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה, אמיר חג'יאזאדה, מסיבת עיתונאים שבה הוא הודה כי מערך הנ"מ שלו יירט את מטוס הנוסעים האוקראיני שהמריא מנמל התעופה חומייני בטהרן.

הפגנות בטהרן

"הלוואי שהייתי מת ושהאירוע הזה לא היה קורה", אמר חג'יאזאדה בדמעות והוסיף, "אנחנו מקריבים את עצמנו למען העם שלנו במשך חיים שלמים ובסוף אנחנו מבזים את עצמנו וצריכים לעמוד מול מצלמה כדי להסביר. אנחנו במשמרות המהפכה לוקחים אחריות על האירוע ומוכנים לקבל וליישם כל החלטה שיקבל הממשל". 

"הכוחות שלנו היו בכוננות גבוהה לקראת עימות עם הכוחות האמריקנים", המשיך מפקד חיל האוויר. "טעות במערכת הנ"מ הובילה לזיהוי המטוס האוקראיני כטיל שיוט ולכן, לאור העובדה שהיינו בכוננות מקסימלית עקב איומי התגובה של ארצות הברית, יירטנו אותו. זו הייתה טעות אדם שגרמה לטרגדיה הזו". 

חג'יאזאדה הוסיף כי "הפקידים ואנשי הממשל שהכחישו עד אתמול את פגיעת הטיל אינם אשמים, הם אמרו מה שידעו, האשמה היא עלינו.  היינו באותה עת מוכנים למלחמה כוללת עם ארה"ב. היה בידנו מידע על טילי שיוט שנורו לעבר איראן". 

חג'יזאדה סיכם כי "זו הייתה טעות של אדם שגרמה לטרגדיה הזו. לאחראי על סוללת הנ"מ היו עשר שניות לקבל החלטה, בנוסף הייתה גם תקלה ברשתות התקשורת. ארצות הברית נושאת גם היא באחריות חלקית להפלת המטוס מפני שהיא זו שהתחילה את ההסלמה". מחר יתייצב מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי מול מועצת השורה האיראנית, במטרה לספק הסברים למקרה.

Let's block ads! (Why?)



2020-01-11 16:42:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIzNDAz0gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIzNDAz0gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to ""משמרות המהפכה הביאו חרפה": הפגנות בטהרן לאחר הפלת המטוס האוקראיני - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.