Search

תיעוד: תגרה בתום הדיון על פסילת יזבק - ישראל היום

תיעוד: תגרה בתום הדיון על פסילת יזבק - ישראל היום

מהומה בבית המשפט: עימות מילולי פרץ במסדרונות בית המשפט העליון לאחר דיון בג"ץ בעתירה נגד החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול את התמודדותה של ח"כ היבא יזבק (הרשימה המשותפת) לכנסת ה-23.     

הוויכוח האלים פרץ בין עו"ד איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, ותומכיו – לבין תומכיה של חברת הכנסת יזבק. פעילי הימין נשמעו קוראים ליזבק "מחבלת" ו"רוצחי תינוקות". 

בעקבות המהומה שנוצרה התערבו מאבטחים של בית המשפט תוך שימוש בכוח. מאבטחים נוספים הגיעו בריצה והרחיקו בכוח ובדחיפות את הצדדים, תוך השתלטות על כמה פעילים על מנת למנוע פגיעה פיזית.  כמו כן אנשי שב"ס הגיעו לתגבר את המאבטחים.  

הדיון הסתיים היום בהחלטה צפויה להתקבל עד סוף השבוע. בראש ההרכב עמדה נשיאת ביהמ"ש העליון, אסתר חיות, ולצידה השופטים עוזי פוגלמן, יצחק עמית, נועם סולברג, דפנה ברק ארז, מני מזוז, ענת ברון, דוד מינץ ויוסף אלרון.  

ח"כ יזבק בדיון הבוקר בבית המשפט, בליווי חברי הרשימה המשותפת // צילום: יאיר אלטמן   

הליכוד: "לאשת ציבור שתומכת בטרור אין סמכות מוסרית להביע חרטה" 

היועץ המשפטי של הליכוד אמר בפתיחת הדיון: "מדובר בתפישת עולם בה היא משבחת ומפארת טרוריסטים שהוגדרו על ידי כלוחמי חופש או לוחמי חירות. הראיות האלה בהיעדר הסבר היה בהם כדי לבסס אתה פסילה. מה אומר היועמ"ש? שלאורם של הראיות היה מקום לשקול בכובד ראש את הפסילה. בחו"ד היועמ"ש יש סתירות לוגיות ומשפטיות שאינם מתיישבות אחת עם השניה. אתה אינך יכול לטעון שאתה מוטרד מאוד ובאותה פיסקה ממש לומר שאין מסה קריטית של ראיות.

"הכשל הכי גדול בחו"ד של היועמ"ש זה האמירה שיש בדבריה של יזבק חרטה. אין סמכות מוסרית לקבל חרטה מאיש ציבור שתומך או שתמך ברוצחים שרצחו עשרות אזרחים. מה גם שהטענה הזו כלל אינה מבוססת".

ח"כ יזבק נפסלה בשל התבטאויות שעלו לכדי תמיכה בפעולות טרור שונות. בין היתר העלתה בעבר פוסט של המחבל סמיר קונטאר, שרוצץ את ראשה של ילדה בת 4 בפיגוע בנהרה והרג את אביה ושוטר נוסף, בתוספת הכיתוב: "שאהיד".   

באת כוחה של ישראל ביתנו, עו"ד מיכל רומנו ברטהולץ, אמרה: "אין דרך אלנטרנטיבית להבין את הפרסום על סמיר קונטאר ודברי ברכה על מי שריגל לטובת החיזבאללה והאיחולים למפלתו של הכיבוש, רשויותיו ומוסדותיו. שום הסבר מיתמם לא יכול לשנות את המשצעות הברורה של הדברים, בוודאי לא יחד. היא לא הביעה מילה אחת של גינוי למעשיהם... אם חברת הכנסת מגנה את מעשי הרצח של אותם מחבלים שתתכבד ותגיד זאת באופן מפורש. אי אפשר להתחמק כאן". 

"אי אפשר להגדיר דין אחד לבן ארי ודין אחר ליזבק" 

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את עוצמה יהודית, אמר בדיון: "אני לא  מדבר רק על קורבנות אלא גם ערכים של שוויון והוגנות, עקביות ורציפות... במועד א' ד"ר מיכאל בן ארי נפסל. במועד ב' ברוך מרזל ובנצי גופשטיין נפסלו... היועמ"ש אמר לנו על פסילת בן ארי 'שאף אם כיום שהתכוון רק לאויבים הרי שבעת אמירת הדברים לא היה לכך כל זכר'. והוא מסביר גם שהציבור נחשף וזה מה שהוא מבין. אי אפשר להנהיג דין אחד לבן ארי ודין אחר ליזבק. אי אפשר לפעול בדרך אחת כנגד גופשטיין ומרזל ובדרך אחרת נגד יזבק".   

"אכיפה בררנית מסוכנת לשלטון החוק ומסכנת את מערכת המשפט,  ובאתי לבקש לפעול באותה דרך שכבודכם פעל בעניין גופשטיין ובן ארי".

עורך דינה של יזבק: "תמכה בשביתת הרעב אך לא במעשיו של קונטאר" 

עו"ד ג'אברין, המייצג את היבא יזבק, אמר בדיון: "הדברים סולפו ועוותו... אתחיל בקונטאר. היא אמרה שהיא התנסחה בטעות. הכוונה בפוסט הזה הייתה נגד החיסולים ולא בעד מעשיו. ב-9.9.2019 פרסמה מאמר ב"הארץ" בו הבהירה עמדתה,  שלא התכוונה לתמוך במעשיו של נתייחס לפוסט של קונטאר. היא אמרה שלא תמכתי ולא אתמוך במעשים של אלימות. היא חזרה ואמרה זאת מספר פעמים והיא אף מוסיפה שאחרי כל ההערות שקיבלה היא אמרה שהיא הייתה צריכה להתנסח אחרת"

עוד הוסיף: "אלו דברים שנמצאים בלב הקונצנזוס של התרבות הערבית בישראל. אין קשר לתמיכה בשביתת רעב לבין המעשים שאדם ביצע. כנ"ל לגבי הביקורים".     

"מלבד ההתנסחות הקשה ביותר שח"כ יזבק הוסיפה בעניין מוגרבי, אתם לא תמצאו בכל הראיות משפט אחד שאומרת 'אני תומכת במאבק מזוין'". 

לכך השיבה השופטת דפנה ברק ארז: "אולי יש פה טקטיקה חדשה במקום להגיד לשתף ואז לא צריך להגיד כלום".

היועמ"ש התנגד לפסילתה של יזבק 

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מדלבליט, קבע בחוות דעתו כי על אף ההתבטאויות הבעייתיות של חברת הכנסת אין לפסולה לאחר שקיבל את הסבריה על התבטאויות אלה.   

.

צילום: יאיר אלטמן 

יש לציין ששופטי בג"צ התבטאו בדיון בבקשת פסילת הרשימה המשותפת בבחירות הקודמות, ואמרו כי אם היו מבקשים לפסלו את ח"כ יזבק באופן אישי היו שוקלים זאת בכובד ראש.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-05 11:48:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMwOTQ50gEA?oc=5
52781801574715

Bagikan Berita Ini

0 Response to "תיעוד: תגרה בתום הדיון על פסילת יזבק - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.