Search

עד כמה המסכות יעילות והאם ישראל יכולה לתרום בחקר הקורונה? המומחה מסביר - ישראל היום

עד כמה המסכות יעילות והאם ישראל יכולה לתרום בחקר הקורונה? המומחה מסביר - ישראל היום

המשך ההתמודדות עם וירוס הקורונה בסין, והתופעה של גילוי חולים גם במדינות מערביות, העלו בישראל גם את החששות מהופעתו של הנגיף בארץ. בין השאר נרשמה בימים האחרונים תנועה ערה של קניית מסכות פנים כדי להתגונן מהדבקה בווירוס. 

אלא ש"מדובר בפחד מיותר לחלוטין, וגם המסכות בכלל לא יכולות למנוע הדבקה בווירוס. אין מסכה שיכולה לעשות זאת", מסביר בשיחה עם "ישראל היום" פרופ' עמוס פנט, מומחה לווירולוגיה מולקולרית מבית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים. "ראשית אני רוצה להרגיע ולהגיד שהווירוס הנוכחי יותר חלש מקרוב המשפחה הקודם שלו מלפני שני עשורים שתקף בסין -  וירוס הסארס. 

"שיעור התמותה אז היה 30 אחוז מהחולים, והפעם מדובר רק על שני אחוזים בלבד. זה הבדל מאד מאוד משמעותי. מעבר לכך, בהתנהלות הנוכחית של הממשל הסיני, לפי הדיווחים שיוצאים מסין, ההשתלטות על הווירוס היא עניין של  מספר חודשים". למעשה אומר פרופסור פנט, בישראל הדאגה צריכה להיות הרבה יותר ממחלת השפעת העונתית ולא מווירוס הקורונה. 

עוד בנושא: 

"הקורונה הוא התפרצות חדשה, אבל זמנית, שפעת מגיעה אלינו כל שנה ופוגעת והורגת אנשים. במילים אחרות, בטווח הארוך כמות המתים מהשפעת היא הרבה יותר גדולה, ולכן ההיסטריה מהקורונה לא נכונה, מה עוד שקניית המסכות לא תורמת כלום מעבר לתחושה פנימית של הלובש. אני בכלל לא מדבר על השפעת שתקפה את העולם ב-1918, השפעת הספרדית שהרגה 20 מיליון איש. הזן ההוא של השפעת יכול לחזור כל שנה ולתקוף בעוצמה גדולה ולהזיק הרבה יותר", הוא אומר.

עדכוני התפשטות הקורונה בזמן אמת

יש בארץ יכולת לסייע במאמץ כנגד הקורונה?

"בישראל יש מעבדות טובות מאוד לחקר וירוסים, אלא שאנחנו עוסקים בחקר של מחלות ובעיות שהן יותר רלוונטיות למזרח התיכון וכן אנחנו שותפים יותר במאמץ העולמי כנגד השפעת. עכשיו אפשר לחקור גם את הקורונה, אלא שהשמיכה התקציבית שלנו קטנה מאד. אם הממשלה תחליט להזרים כספים, הרי שאפשר יהיה להיערך לחקר הקורונה. רק שמהניסיון רב השנים שלי, היערכות כזו בארץ, גם במקרה של תקצוב, תיקח חצי שנה עד שנה. אתה צריך תקציבים, מעבדות, את הווירוס וכן הלאה. 

פרופ' פנט מציין עם זאת כי כבר כעת יש בסין בחינה של תרופות שפותחו בשעתו כנגד הסארס על וירוס הקורונה. "בשעתו הסינים פעלו חזק נגד הסארס, ועסקו במציאת תרופה נגדו. אז הם עצרו בסוף את הנגיף ומנעו את התפשטות המחלה, ולכן נעצרו במחקר. אבל יש את התרופות, וכעת בודקים אם הן טובות נגד הקורונה. זה נעשה ממש עכשיו. בסך הכל מדובר באותה משפחה של וירוסים, ולכן יש לזה סיכוי ואנו נחכה לראות. בכל מקרה, אין מה להיות לחוצים בארץ. הווירוס הזה ייעצר, וכל ההיסטריה מיותרת. אם הסינים עצרו את הסארס הם יצליחו גם מול הקורונה", הוא מסכם.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-04 12:48:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMwNTk50gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMwNTk50gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "עד כמה המסכות יעילות והאם ישראל יכולה לתרום בחקר הקורונה? המומחה מסביר - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.