Search

בתום ההתייעצויות: ריבלין יטיל על גנץ את הרכבת הממשלה - וואלה!

בתום ההתייעצויות: ריבלין יטיל על גנץ את הרכבת הממשלה - וואלה!

בתום סבב ההתייעצויות: ריבלין יטיל מחר על גנץ את הרכבת הממשלה
צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

נשיא המדינה ראובן ריבלין יטיל מחר (שני) בשעות הצהריים את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן בני גנץ. זאת, לאחר שבתום סבב ההתייעצויות שהתקיים היום המליצו בפני הנשיא 61 חברי כנסת על גנץ כמועמד להקמת הממשלה, לעומת 58 ח"כים שהמליצו על ראש הממשלה בנימין נתניהו. מרגע זה יעמדו לרשות גנץ 28 ימים להרכבת ממשלה עם אפשרות להארכה של 14 ימים נוספים. בשעה זו ריבלין, גנץ ונתניהו נועדים בבית הנשיא.

לראשונה, הרשימה המשותפת המליצה פה אחד, כולל בל"ד, על גנץ כמועמד להרכבת הממשלה. יחד עמה גם העבודה-גשר-מרצ וישראל ביתנו הביעו תמיכה ביו"ר כחול לבן. עם זאת, יו"ר גשר, אורלי לוי-אבקסיס, בחרה שלא להמליץ על אף מועמד. לטובת הליכוד הצביעו חברי בלוק הימין - ש"ס, יהדות התורה וימינה.

בצל משבר הקורונה, ראש הממשלה קרא היום לגנץ להקים ממשלת חירום לאומית, ואמר כי הוא מוכן לדון ברוטציה על ראשות הממשלה למשך שנתיים. נתניהו אמר כי "מול מצב החירום העולמי והלאומי, אנחנו חייבים לאחד כוחות ולהקים ממשלה חזקה ויציבה שתוכל להעביר תקציב ולקבל החלטות קשות".

יו"ר כחול לבן השיב להצעתו של נתניהו בכך ש"מי שרוצה אחדות לא דוחה את המשפט שלו ב-1:00 בלילה ולא שולח 'מתווה אחדות-חירום' לתקשורת, אלא שולח את צוות המו"מ לפגישה". הוא קרא לנתניהו לא "לעשות סיבוב" על הגב של אזרחי ישראל והוסיף: "בשונה ממך, אני אמשיך לגבות כל פעולה נכונה של הממשלה ללא כל שיקול פוליטי. כשתהיה רציני - נדבר".

(עדכון ראשון: 18:49)

Let's block ads! (Why?)



2020-03-15 17:48:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDY3NTHSAQA?oc=5
52781855802405

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בתום ההתייעצויות: ריבלין יטיל על גנץ את הרכבת הממשלה - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.