Search

עשור ליירוט המוצלח הראשון: מערכת כיפת ברזל עוברת שדרוג - ישראל היום

עשור ליירוט המוצלח הראשון: מערכת כיפת ברזל עוברת שדרוג - ישראל היום

עשור לניסוי היירוט המוצלח הראשון של מערכת "כיפת ברזל" // צילום: מנהלת חומה במפא"ת, משרד הביטחון

כיפה משודרגת: מנהלת 'חומה' במפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון, השלימה היום (ראשון) בהצלחה סדרת ניסויי יירוט של מערכת הנשק "כיפת ברזל", עשר שנים לאחר הניסוי הראשון של המערכת בחודש ינואר 2010.

בסדרת הניסויים, שבוצעו משדה ניסויים בדרום הארץ, נבחנו יכולות המערכת, בגרסת פיתוח חדשה ומתקדמת, במספר תרחישים, אשר מדמים איומים עתידיים, שעימם עשויה המערכת להתמודד בזמן עימות.

"תאפשר לחיל האוויר להתמודד עם האיומים הצפויים בזירה". ניסוי כיפת ברזל // צילםו באדיבות מפא"ת

ראש מנהלת 'חומה'  במפא"ת שבמשרד הביטחון, משה פתאל, אמר לאחר הניסוי: "סדרת הניסויים המוצלחת שהשלמנו במערכת כיפת ברזל, בוצעה עשר שנים בדיוק לאחר ניסוי היירוט הראשון במערכת. לאורך העשור האחרון ביצענו עשרות יירוטים במסגרת ניסויים ויותר מאלפיים יירוטים מבצעיים. 

"המערכת שנבדקה בסדרת הניסויים הנוכחית היא מערכת משודרגת ומשופרת בהשוואה למערכת המבצעית היום. כשנמסור אותה לצה"ל היא תאפשר לחיל האוויר להתמודד הרבה יותר טוב עם האיומים הצפויים בזירה".

עוד בנושא:

המערכת יירטה את כל האיומים // צילום באדיבות מפא"ת

עד היום, מערכת "כיפת ברזל", שהפכה למבצעית בסוף מרץ 2011, ביצעה יותר מ-2,400 יירוטים מבצעיים מוצלחים, והיא נחשבת אחת מהשכבות של מערכת ההגנה הרב שכבתית של ישראל יחד עם 'שרביט קסמים', ומערכות 'חץ 2 וחץ 3'.

סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת הגנה אווירית בחברת רפאל, פיני יונגמן, התייחס גם הוא לניסויים ואמר כי בזכות השדרוג, ישראל תהיה בטוחה יותר. "סיימנו את סדרת הניסויים במאה אחוזי הצלחה. המערכת יירטה את כל האיומים, ששוגרו לעבר האזורים שהגנו עליהם במסגרת הניסוי. היום אפשר לומר שמדינת ישראל מוגנת יותר, מעבר למה שמערכת כיפת ברזל יכלה לספק לפני סדרת הניסויים שהשלמנו זה עתה", אמר.

Let's block ads! (Why?)



2020-01-12 13:26:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIzNzE30gEA?oc=5
52781765903918

Bagikan Berita Ini

0 Response to "עשור ליירוט המוצלח הראשון: מערכת כיפת ברזל עוברת שדרוג - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.