Search

נתניהו על חיסול סולימאני: "אחראי למותם של חפים מפשע, טראמפ ראוי לכל הערכה" - ישראל היום

נתניהו על חיסול סולימאני: "אחראי למותם של חפים מפשע, טראמפ ראוי לכל הערכה" - ישראל היום

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס היום (שישי) לתקיפת חיל האוויר האמריקני ולחיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, הגנרל קאסם סולימאני וגיבה באופן מלא את פעולתה של ארצות הברית תחת הנהגת הנשיא טראמפ. לפני עלייתו של נתניהו למטוס חזרה ארצה מהפסגה ביוון הוא אמר כי "כפי שלישראל יש את הזכות להגנה עצמית, לארה"ב יש את אותה זכות בדיוק".

עוד בנושא:

ראש הממשלה הדגיש כי ישראל מגבה את פעולה האחרונה של ארצות הברית ובירך את טראמפ על מהירות התגובה ואופן ניהול האירועים. "קאסם סולימאני אחראי למותם של אזרחים אמריקנים וחפים מפשע רבים אחרים. הוא עמד לארגן פעולות התקפיות נוספות והנשיא טראמפ ראוי לכל הערכה על שפעל בנחישות, בעוצמה ובמהירות", אמר נתניהו והוסיף כי"אנו עומדים לחלוטין לצידה של ארה"ב במאבקה הצודק לביטחון, לשלום ולהגנה עצמית".

נתניהו על חיסול סולימאני: "הנשיא טראמפ ראוי לכל הערכה" // צילום: ערן בר-טל

מוקדם יותר היום, נתניהו החליט להקדים את חזרתו לארץ מיוון לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני. זאת אף שמוקדם יותר נמסר מלשכת ראש הממשלה כי אין כל שינוי בלוחות הזמנים שלו ביוון וכי ביקורו ימשיך כרגיל. עוד נמסר כי הוא מקבל עדכונים ביטחוניים שוטפים תוך כדי הביקור. יחד עם זאת, ראש הממשלה הנחה את השרים שלא להתבטא בנושא החיסול.

חוסלו יחדיו, קאסם סולימאני ואל מוהנדיס // צילום: אי.אף.פי

בסמוך לשעה ארבע לפנות בוקר, הנחה צה"ל את אתר החרמון לסגור את שעריו בעקבות חיסולו של סולימאני. דבר שהוביל את שר הביטחון, ח"כ נפתלי בנט, לקיים במשך כמה שעות הערכת מצב בקריה שבתל אביב בהשתתפות הרמטכ״ל ובכירי מערכת הביטחון. בין היתר לקחו חלק בדיונים: ראש המוסד יוסי כהן, ראש המל"ל מאיר בן שבת, ראש אמ''ן תמיר היימן, סגן הרמטכ''ל אייל זמיר, אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי וראש אגף מבצעים אלוף אהרון חליווה.

כזכור, הדרמה שמטלטלת את העולם בכלל ואת המזרח התיכון בפרט, החלה במהלך הלילה כי כלי התקשורת בעיראק דיווחו כי חיל האוויר האמריקני חיסל הלילה את מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, הגנרל קאסים סולימאני יחד עם מפקד בכיר בארגון הטרור חשד א-שאעבי, אבו מהאדי אל מוהנדס בשעה שאלו יצאו משדה התעופה הבינלאומי בבגדד.

נתניהו עם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס // צילום: חיים צח /לע"מ

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו נפגש הבוקר עם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס ועם שר החוץ של יוון. במסגרת הפגישה עם ראש ממשלת יוון, סיירו השניים במוזיאון האקרופוליס, באתונה. רה"מ נתניהו הודה לראש ממשלת יוון על הביקור וברך שוב על חתימת הסכם צינור הגז בין המדינות ועל תחילתו של שלב חדש וחשוב בהוצאת הגז מישראל לאירופה, דרך קפריסין ויוון.

Let's block ads! (Why?)



2020-01-03 12:14:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIxMjQ50gEA?oc=5
52781752386974

Bagikan Berita Ini

0 Response to "נתניהו על חיסול סולימאני: "אחראי למותם של חפים מפשע, טראמפ ראוי לכל הערכה" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.