Search

"איחוד האמירויות עומדת מאחורי הפגישה של נתניהו ומנהיג סודן" - ישראל היום

"איחוד האמירויות עומדת מאחורי הפגישה של נתניהו ומנהיג סודן" - ישראל היום

כלי התקשורת בסודן ובסוכנויות הידיעות הערביות דיווחו היום (שלישי) כי גורם בכיר בצבא סודן אישר שאיחוד האמירויות היא שיזמה וארגנה את הפגישה בין הנשיא הסודני אל-בורהאן לראש הממשלה נתניהו אתמול. 

עוד דווח מפח הבכיר בצבא סודן כי סעודיה ומצרים היו בסוד העניינים ונתנו את ברכתן לפגישה בין נתניהו לנשיא הסודני. עוד אמר הבכיר כי מעטים  בצמרת השלטון בסודן ידעו על הפגישה.

רה"מ נתניהו נפגש עם נשיא אוגנדה // צילום: לע''מ

על פי הדיווחים הפגישה התקיימה כדי שארה''ב תאפשר את הסרת שמה של סודן מרשימת המדינות התומכות בטרור והפגישה עם נתניהו נועדה להכשיר את הסרת סודן מהרשימה. 

דובר ממשלת סודן פייסל מוחמד סאלח אמר לכלי התקשורת הערבים כי הם לא היו מודעים לפגישה בין נתניהו לבין הנשיא אל-בורהאן ולדבריו הממשלה בסודן תדרוש הבהרות מאל-בורהאן. 

עוד דווח כי יו"ר מפלגת האומה בסודן מובארכ פאדל אל-מהדי בירך על הפגישה ואמר כי "מדובר במהלך שיביא לעם בסודן שגשוג ורווחה. כזכור הפלשתינים זעמו על הפגישה וכינו את הפגישה ״תקיעת סכין בגב העם הפלשתיני". 

עוד בנושא

בתוך כך, רשת "אל-ערבייה" דיווחה הבוקר כי כבר היום הממשלה בסודן בראשות ראש הממשלה עבדאללה חמדוק והנשיא עבדל פתאח אל-בורהן תערוך ישיבה דחופה כדי לדון בפגישתו של האחרון עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.

באוגוסט האחרון נחתם הסכם בין הצבא בראשות אל-בורהן לבין האופוזיציה שאחראית להפלת הרודן ששלט לאורך 30 שנה עד 2019, עומאר אל-בשיר, שלפיו נקבעה הקמת ממשלת מעבר של פקידים ועל חלוקת הכוח בין הצבא לאופוזיציה למשך שלוש שנים, כשבסיומן ייערכו בחירות חופשיות במדינה.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-04 09:18:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMwNTMz0gEA?oc=5
52781799121354

Bagikan Berita Ini

0 Response to ""איחוד האמירויות עומדת מאחורי הפגישה של נתניהו ומנהיג סודן" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.