Search

המהפכה של אביב כוכבי מעוררת שאלות וכוללת לא מעט אתגרים - ישראל היום

המהפכה של אביב כוכבי מעוררת שאלות וכוללת לא מעט אתגרים - ישראל היום

צה"ל יבצע שינויים מבניים משמעותיים במטה הכללי, ובראשם ביטול אגף התכנון במתכונתו הנוכחית וכן הקמת מפקדה שתרכז את הטיפול באיראן. השינויים אמורים להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים, לאחר שכוכבי ובנט יסכמו על סבב המינויים במטכ"ל.

צילום: דובר צה"ל

קצין בכיר הסביר כי משום שמדובר בפרויקטים בהיקפים גדולים, הם מחייבים מעקב ובקרה צמודים וסנכרון בין כלל הגורמים בצה"ל, משרד הביטחון והתעשיות הצבאיות. לדבריו, כך גם יתאפשר לצה"ל לבנות את כוחו בהתאמה לתוכנית "תנופה" שמוביל כוכבי.

המהלכים האלה מעוררים לא מעט קשיים וסימני שאלה. האגף לבניין הכוח צפוי לגזול לא מעט סמכויות מסגן הרמטכ"ל, ואילו מפקדת איראן עשויה להיקלע לעימותים עם חיל האוויר ואגף המודיעין, וכן המוסד, על סמכויות ומשאבים. המפקדה הזאת גם עשויה לחייב לא מעט תקנים - בעיקר בתחומי המודיעין והתכנון - שעלולים לייקר מאוד את הקמתה עוד בטרם הוכחה יעילותה.

כצפוי, מעוררות ההחלטות האלה ביקורת בתוך צה"ל ומחוצה לו. כמה גורמים דיברו בימים האחרונים על "רצון לשנות לשם השינוי", והחשש העיקרי הוא מפני פגיעה בחטיבה האסטרטגית, שמהווה את הגוף המחשבתי־תכנוני העיקרי בצה"ל. 
כוכבי אמנם התחייב שהחטיבה ופעילותה לא ייפגעו, אבל מיקוד הפעילות של המפקדה החדשה עלול ליצור "שעטנז לא בריא", כדברי אחד הגורמים בצבא. 

גם מינויו של מפקד המכללות הצבאיות איתי וירוב למפקד מפקדת העומק גרר הרמת גבות. עד כה פיקדו על מפקדת העומק האלופים שי אביטל, רוני נומה, טל רוסו ומוני כץ - שהתמחותם בפעילות מיוחדת ורחוקת־טווח, ולכולם גם ניסיון עתיר במבצעים מיוחדים. וירוב אמנם היה קצין צנחנים מצטיין, אבל אינו מביא יתרון מובהק כלשהו.

עד כה פיקד על העומק אלוף במשרה מלאה, ובמהלך הדיונים נבחנה האפשרות לבטל את המפקדה הזאת או להכליל גם אותה באגף החדש שיוקם כעת.

התוכנית להגנת טילים החדשה // צילום: דובר צה"ל

השינויים שעליהם החליט כוכבי אושרו בידי שר הביטחון בנט. גורם בכיר תהה אם לא היה ראוי להימנע מאישורם בחטף, תחת ממשלת מעבר, ומבלי להביאם לקבינט או לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. 
 

Let's block ads! (Why?)



2020-02-19 10:15:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM0ODgz0gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM0ODgz0gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "המהפכה של אביב כוכבי מעוררת שאלות וכוללת לא מעט אתגרים - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.