Search

אדלשטיין נגד הדחתו: "לא אתן יד למחטף בבית המחוקקים" - ישראל היום

אדלשטיין נגד הדחתו: "לא אתן יד למחטף בבית המחוקקים" - ישראל היום

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר הערב (ראשון) כי ימנע קיום דיון והצבעה לבחירת יו"ר כנסת חדש, וזאת בכדי לאפשר את המשך המגעים הפוליטיים להקמת ממשלת אחדות לאומית. אדלשטייין הפר הערב שתיקה ארוכה שהגיעה בתגובה לדרישת כחול לבן להביא מחר למליאת הכנסת, ביום השבעתה, את ההצבעה לבחירת יושב ראש כנסת חדש.

הסיעות הליכוד, כחול לבן, הרשימה המשותפת וש"ס בהמלצות לנשיא // צילום: לע"מ

אדלשטיין תקף את כחול לבן ואמר כי לא יאפשר קידום של מהלך שכזה, וזאת כי ״מהלכים פוליטיים חפוזים, כמו בחירת יו"ר כנסת קבוע והעברת חקיקה שנויה במחלוקת, מטרתם לסתום את הגולל על האפשרות לאחדות שאותה העם רוצה״. בהמשך דבריו הוסיף אדלשטיין כי ״הזמן לפוליטיקה קטנה נגמר. לא אתן יד למהלך שובר מוסכמות, שמטרתו לאפשר ביצוע מחטפים בבית המחוקקים".

ח"כ יאיר לפיד מכחול לבן מסר בתגובה: "אם אחרי שבאישון לילה אוחנה ביטל את המשפט של ביבי היה צריך עוד הוכחה שהליכוד השתגע, הגיעה הודעתו של יולי אדלשטיין שמונע באמצעים לא חוקיים את החלפתו. הודעתו המבישה של אדלשטיין לא תעמוד במבחן משפטי, לא במבחן הציבור וגם לא במבחן ההגינות. זהו ניצול מחפיר של מעמדו. יולי לא יוכל יותר לעולם לטעון שהוא 'ממלכתי'. היום הוא גמר להיות כזה. כל דקה שהכנסת לא מפקחת על הממשלה מהווה מחדל עצום לטיפול במשבר הקורונה ופגיעה אנושה בדמוקרטיה".

עוד בנושא:

בכחול לבן מעוניינים למנות את ח"כ מאיר כהן ליושב ראש הכנסת במקומו של יולי אדלשטיין. כזכור, ביום שישי האחרון, יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ, אבי ניסנקורן, שיגר בשעות הבוקר מכתב ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ובו הוא דרש ממנו לקיים הצבעה על זהותו של יו"ר הכנסת ה-23 כבר ביום שני. ''בשם סיעת כחול לבן", כתב ניסנקורן, "הריני לבקש כי ביום שני, ה-16, במרץ תוצב על סדר יומה של מליאת הכנסת הצבעה לבחירת יו''ר לכנסת ה-23".

לבקשה להצביע על יו"ר כנסת חדש, הצטרף גם יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, שאף שלח ליו"ר הכנסת אדלשטיין מכתב בנושא ובו אמר כי "בשם סיעת ישראל ביתנו, הריני לבקש כי ביום שני,16 במרץ, תוצב על סדר יומה של מליאת

הכנסת, הצבעה לבחירת יושב ראש לכנסת ה-23".

מוקדם יותר היום, נערך סבב ההתייעצויות שעורכים נציגי סיעות הכנסת במשכן הנשיא בירושלים. במהלך היום, ייפגש הנשיא ראובן ריבלין עם חברי הסיעות השונות, שיציגו בפניו את זהות המועמד שעליו ימליצו להרכבת הממשלה הבאה. ח"כ בני גנץ צבר עד כה 61 ממליצים, בהם חברי ישראל ביתנו והרשימה המשותפת.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-15 16:56:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQyMjE10gEA?oc=5
52781860383666

Bagikan Berita Ini

0 Response to "אדלשטיין נגד הדחתו: "לא אתן יד למחטף בבית המחוקקים" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.