Search

היועץ המשפטי לכנסת הודיע: יש להתחיל לדון בבקשת החסינות של נתניהו - ישראל היום

היועץ המשפטי לכנסת הודיע: יש להתחיל לדון בבקשת החסינות של נתניהו - ישראל היום

היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, הודיע היום (ראשון) כי על הכנסת להקים ועדת כנסת חדשה ולהתחיל לדון בבקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה נתניהו. מדובר בהחלטה שעל פי ההערכות פועלת נגד נתניהו, מאחר שלאופוזיציה צפוי רוב בוועדה שיסכל את בקשת החסינות. הפוסק הסופי בעניין הוא יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, אך הוא יתקשה לפעול בניגוד לעמדתו של ינון.

עדיין לא ברור מה יהיה משך הדיונים בוועדה - שאלה שלה משמעות מכרעת. על פי חלק מההערכות הדיונים עשויים להתמשך עד לאחר הבחירות – ואז החלטותיה יאבדו את תוקפן ויהיה צורך להתחיל בהליך כולו מחדש. לעומת זאת, אם תוסר חסינותו של נתניהו מדובר יהיה בהחלטה סופית, וההליך המשפטי נגדו יחל.

הליכוד וחבר הכנסת מיקי זוהר עתרו הבוקר (ראשון) לבית המשפט העליון נגד פרסום חוות דעתו של ינון. בג"ץ הורה לינון להשיב לעתירה עד יום רביעי הקרוב. בנוסף אליו, גם ראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה יאלצו להשיב לעתירה עד לאותו מועד.

במסגרת העתירה, האשימו בליכוד את ינון בכך שהוא נגוע בניגוד עניינים בשל תפקידה בפרקליטות של בת זוגו, עו"ד עמית מררי, שם היא משמשת כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה. במסגרת תפקידה הייתה מררי מעורבת בהליכי גיבוש כתבי האישום נגד ראש הממשלה.

צפוי לפעול על פי המלצת ינון. יו"ר הכנסת אדלשטיין // צילום: אורן בן חקון

העותרים הציגו בעתירתם את הסכם ניגוד העניינים שעליו חתמה מררי, ובו התחייבה שינון "לא יהיה מעורב בטיפול בעניינים המצויים בטיפולה". במסגרת ההסכם גם ינון מסר התחייבות דומה. העותרים שאלו "האם יתכן שיד אחת מחליטה על הגשת כתב אישום ובמקביל היד השנייה מאשרת את הקמת ועדת הכנסת, ולמעשה מנסה לסכל את בקשת החסינות שדנה, בין השאר, בדרך קבלת ההחלטה על הגשת אותו כתב אישום?" עוד הוסיפו: "הייתכן שיד אחת תתחייב שינון ימנע מכל דיון שנמצא בטיפול בת זוגו והיד השנייה תטפל בעניין מרכזי – דיון בבקשת החסינות שהיועץ המשפטי לממשלה מהווה צד ישיר בו?"

Let's block ads! (Why?)



2020-01-12 13:45:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIzNzIz0gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIzNzIz0gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "היועץ המשפטי לכנסת הודיע: יש להתחיל לדון בבקשת החסינות של נתניהו - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.